Tasks studies - laboratory
Utwórz dwuwymiarową tablicę łańcuchów o nazwie tab na podstawie poniższych danych i wypisz wiersze tej tablicy.
1 a
2 a b
3 c b
<script>
// rozwiązanie
</script>
Utwórz dwuwymiarową tablicę łańcuchów o nazwie tab na podstawie poniższych danych i wypisz wiersze tej tablicy.
1 a
2 a b
3 c b
Wypisz elementy tablicy tab używając różnych rodzajów pętli for.
Wypisz elementy tablicy tab z pominięciem pierwszego elementu z każdego wiersza.
Podaj kod, który utworzy tablicę pary zawierającą wszystkie łańcuchy utworzone z pierwszego elementu danego wiersza i pozostałych elementów w danych wierszu. Elementy w parze powinny być oddzielone spacją.
Podaj kod, który utworzy tablicę pary1 zawierającą wszystkie łańcuchy utworzone z pierwszego elementu danego wiersza i pozostałych elementów w danych wierszu z pominięciem elementu b. Elementy w parze powinny być oddzielone spacją.
Podaj kod, który utworzy tablicę pary2 zawierającą wszystkie łańcuchy utworzone z pierwszego elementu danego wiersza i pozostałych elementów w danych wierszu z pominięciem elementu c. Elementy w parze powinny być oddzielone spacją.
Podaj kod, który utworzy tablice pary1 oraz pary2 z poprzedniego zadania w jednym przebiegu.
Podaj kod, który wypisze rozmiary tablic pary1 oraz pary2.
Podaj kod, który w sposób losowy wypisze wszystkie elementy z tablicy pary.
Utwórz pusty akapit z identyfikatorem akapit oraz określ jego zawartość przy pomocy kodu JavaScript. Akapit powinien zawierać liczbę elementów tablicy pary1 oraz pary2.
Utwórz nieruchome pole tekstowe textarea i przycisk button, który dodaje do pola tekstowego dodaje napis To jest pole tekstowe.
Rozwiąż powyższe zadanie w taki sposób, aby w oknie tekstowym zawsze widoczny był koniec tekstu.
Dana jest lista zawierająca nagłówki zadań wraz z metodami algorytmicznymi. Utwórz dwuwymiarową tablicę zadania, której elementami będą tablice zawierające napisy złożone z nagłówka zadania i metod algorytmicznych do niego przypisanych.
Decyzyjny problem plecakowy BS DZ SO AZ
Ogólny problem plecakowy BS DZ SO
Problem doboru załogi statku kosmicznego BS SO
Problem odgadywania liczby DZ MC BS EX
Problem planowania produkcji mebli SO
Problem planowania diety dziecka SO
Problem planowania zawartości zestawu paszowego SO
Problem czterech hetmanów SO GT
Problem planowania liczebności klas BS SO
Problem wysyłania pociągów SO
Problem przydziału maszyn BS SO
Problem transportu węgla SO
Problem transportu produktów SO
Problem produkcji samochodów BS SO
Problem transportu koni SO
Problem przewidywania liczebności populacji królików DZ EX PD
Problem przewidywania wzrostu PKB EX PROGRAM
Problem przewidywania oprocentowania od lokaty EX PROGRAM
Problem wydawania reszty AZ SO
Podaj kod, który utworzy dwuwymiarową tablicę zadania, której elementami będą wszystkie tablice zawierające napisy złożone z nagłówka zadania i metod algorytmicznych do niego przypisanych.
Podaj kod, który wypisze wszystkie pary złożone z nagłówka zadania i metody algorytmicznej do niego przypisanej.
Podaj kod, który utworzy tablicę zadaniaExcel, której elementami będą wszystkie napisy złożone z nagłówka zadania i metody algorytmicznej do niego przypisanej typu EX lub SO.
Podaj kod, który utworzy tablicę zadaniaJava, której elementami będą wszystkie napisy złożone z nagłówka zadania i metody algorytmicznej do niego przypisanej typu innego niż EX i SO.
Do zmiennych liczbaZadanExcel i liczbaZadanJava przypisz rozmiary tablic odpowiednio zadaniaExcel i zadaniaJava.
Utwórz pusty akapit z identyfikatorem head oraz określ jego zawartość przy pomocy kodu JavaScript. Akapit powinien zawierać informację o liczbie zadań z Excel’a i liczbie zadań z Javy w formacie: Excel:, spacja, liczba zadań, dwie spacje, Java:, spacja, liczba zadań
Utwórz okno tekstowe textarea o szerokości 410 i wysokości 145 pikseli. Podaj kod funkcji losuj, która dla kolejnej osoby w polu tekstowym wypisze losowo wybrane zadanie z Excela i Javy w formacie: Osoba:, spacja, nr osoby treść zadania z Excel’a treść zadania z javy wiersz odstępu W oknie tekstowym zawsze powinien być widoczny koniec tekstu.
Utwórz przycisk button z opisem Losuj zestaw, który wywołuje funkcję losuj i przetestuj działanie tej funkcji.
Na podstawie treści laboratoriów nr 3, w pliku zadania.htm utwórz aplikację losującą zadania.
Przygotuj dokumentację do aplikacji losującej zadania.
Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i dokonaj jego walidacji. Formularz może być wysłany, jeśli pole tekstowe nie jest puste. Do dostępu do kontrolki wykorzystaj metodę getElementById.
Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i dokonaj jego walidacji. Formularz może być wysłany, jeśli pole tekstowe nie jest puste. Do dostępu do kontrolki wykorzystaj pole forms obiektu document.
Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i dokonaj jego automatycznej walidacji. Formularz może być wysłany, jeśli pole tekstowe nie jest puste.
Utwórz formularz zawierający adres email i dokonaj jego walidacji. Formularz może być wysłany, jeśli adres email zawiera znak @ w odpowiednim miejscu.
Utwórz formularz zawierający adres email i dokonaj jego profesjonalnej walidacji przy pomocy wyrażenia regularnego.
Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i dokonaj jego walidacji. Formularz może być wysłany, jeśli pole tekstowe zawiera wartości liczbowe od 1 do 5. Funkcja walidująca dodatkowo resetuje formularz z nieprawidłowymi wartościami.
Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i dokonaj jego walidacji. Formularz może być wysłany, jeśli pole tekstowe zawiera wartości liczbowe od 1 do 5. W tym zadaniu formularz wysyła funkcja walidująca.
Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i dokonaj jego automatycznej walidacji. Formularz może być wysłany, jeśli pole tekstowe zawiera wartości liczbowe od 1 do 5.
Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i przetestuj dla tego pola funkcję focus().
Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i przetestuj dla tego pola funkcję select().
Utwórz formularz zawierający dwie kontrolki typu radio i przetestuj dla nich odczyt wybranej wartości.
Utwórz formularz zawierający dwie kontrolki typu checkbox i przetestuj dla nich odczyt wybranych wartości.
Utwórz formularz zawierający kontrolkę typu select z dwiema wartościami i przetestuj dla niej odczyt wybranej wartości.
Napisz program, który realizuje dodawanie pisemne. Interfejs programu musi wyglądać dokładnie tak samo, jak w programie dodawanie.exe na stronie autora. Zakładamy, że dane wejściowe mają postać:
Z: a = 0, 1, 2, …
b = 0, 1, 2, …
Przykładowa sesja:
a = 9237
b = 1267
1 11
9237
+ 1267
------
10504
jaka liczba jest wyświetlana jako pierwsza?
ile może być maksymalnie przeniesień przy dodawaniu?
ile wynosi i od czego zależy szerokość słupka dodawania?
Program autora: link
Napisz analogiczny program realizujący dodawanie pisemne. Wykorzystaj inną metodą wyliczania przeniesień i zapamiętaj je w łańcuchu tekstowym.