Internet-Technologies

Tasks studies - laboratory

View project on GitHub

KOLOKWIUM 2 JavaScript

Każde zadanie rozwiązujemy w oddzielnym skrypcie. Poniżej szablon dla pierwszego zadania.

Zad. 1.0

Utwórz dwuwymiarową tablicę łańcuchów o nazwie tab na podstawie poniższych danych i wypisz wiersze tej tablicy.

1 a
2 a b
3 c b

<script>
// rozwiązanie
</script>

Zad. 1.1

Utwórz dwuwymiarową tablicę łańcuchów o nazwie tab na podstawie poniższych danych i wypisz wiersze tej tablicy.

1 a
2 a b
3 c b

Zad. 1.2

Wypisz elementy tablicy tab używając różnych rodzajów pętli for.

Zad. 1.3

Wypisz elementy tablicy tab z pominięciem pierwszego elementu z każdego wiersza.

Zad. 1.4

Podaj kod, który utworzy tablicę pary zawierającą wszystkie łańcuchy utworzone z pierwszego elementu danego wiersza i pozostałych elementów w danych wierszu. Elementy w parze powinny być oddzielone spacją.

Zad. 1.5

Podaj kod, który utworzy tablicę pary1 zawierającą wszystkie łańcuchy utworzone z pierwszego elementu danego wiersza i pozostałych elementów w danych wierszu z pominięciem elementu b. Elementy w parze powinny być oddzielone spacją.

Zad. 1.6

Podaj kod, który utworzy tablicę pary2 zawierającą wszystkie łańcuchy utworzone z pierwszego elementu danego wiersza i pozostałych elementów w danych wierszu z pominięciem elementu c. Elementy w parze powinny być oddzielone spacją.

Zad. 1.7

Podaj kod, który utworzy tablice pary1 oraz pary2 z poprzedniego zadania w jednym przebiegu.

Zad. 2.1

Podaj kod, który wypisze rozmiary tablic pary1 oraz pary2.

Zad. 2.2

Podaj kod, który w sposób losowy wypisze wszystkie elementy z tablicy pary.

Zad. 2.3

Utwórz pusty akapit z identyfikatorem akapit oraz określ jego zawartość przy pomocy kodu JavaScript. Akapit powinien zawierać liczbę elementów tablicy pary1 oraz pary2.

Zad. 2.4

Utwórz nieruchome pole tekstowe textarea i przycisk button, który dodaje do pola tekstowego dodaje napis To jest pole tekstowe.

Zad. 2.5

Rozwiąż powyższe zadanie w taki sposób, aby w oknie tekstowym zawsze widoczny był koniec tekstu.

Zad. 3.1

Dana jest lista zawierająca nagłówki zadań wraz z metodami algorytmicznymi. Utwórz dwuwymiarową tablicę zadania, której elementami będą tablice zawierające napisy złożone z nagłówka zadania i metod algorytmicznych do niego przypisanych.

  1. Decyzyjny problem plecakowy BS DZ SO AZ

  2. Ogólny problem plecakowy BS DZ SO

  3. Problem doboru załogi statku kosmicznego BS SO

  4. Problem odgadywania liczby DZ MC BS EX

  5. Problem planowania produkcji mebli SO

  6. Problem planowania diety dziecka SO

  7. Problem planowania zawartości zestawu paszowego SO

  8. Problem czterech hetmanów SO GT

  9. Problem planowania liczebności klas BS SO

  10. Problem wysyłania pociągów SO

  11. Problem przydziału maszyn BS SO

  12. Problem transportu węgla SO

  13. Problem transportu produktów SO

  14. Problem produkcji samochodów BS SO

  15. Problem transportu koni SO

  16. Problem przewidywania liczebności populacji królików DZ EX PD

  17. Problem przewidywania wzrostu PKB EX PROGRAM

  18. Problem przewidywania oprocentowania od lokaty EX PROGRAM

  19. Problem wydawania reszty AZ SO

Zad. 3.2 *

Podaj kod, który utworzy dwuwymiarową tablicę zadania, której elementami będą wszystkie tablice zawierające napisy złożone z nagłówka zadania i metod algorytmicznych do niego przypisanych.

Zad. 3.3

Podaj kod, który wypisze wszystkie pary złożone z nagłówka zadania i metody algorytmicznej do niego przypisanej.

Zad. 3.4

Podaj kod, który utworzy tablicę zadaniaExcel, której elementami będą wszystkie napisy złożone z nagłówka zadania i metody algorytmicznej do niego przypisanej typu EX lub SO.

Zad. 3.5

Podaj kod, który utworzy tablicę zadaniaJava, której elementami będą wszystkie napisy złożone z nagłówka zadania i metody algorytmicznej do niego przypisanej typu innego niż EX i SO.

Zad. 3.6

Do zmiennych liczbaZadanExcel i liczbaZadanJava przypisz rozmiary tablic odpowiednio zadaniaExcel i zadaniaJava.

Zad. 3.7

Utwórz pusty akapit z identyfikatorem head oraz określ jego zawartość przy pomocy kodu JavaScript. Akapit powinien zawierać informację o liczbie zadań z Excel’a i liczbie zadań z Javy w formacie: Excel:, spacja, liczba zadań, dwie spacje, Java:, spacja, liczba zadań

Zad. 3.8

Utwórz okno tekstowe textarea o szerokości 410 i wysokości 145 pikseli. Podaj kod funkcji losuj, która dla kolejnej osoby w polu tekstowym wypisze losowo wybrane zadanie z Excela i Javy w formacie: Osoba:, spacja, nr osoby treść zadania z Excel’a treść zadania z javy wiersz odstępu W oknie tekstowym zawsze powinien być widoczny koniec tekstu.

Zad. 3.9

Utwórz przycisk button z opisem Losuj zestaw, który wywołuje funkcję losuj i przetestuj działanie tej funkcji.

Zad. 3.10*

Na podstawie treści laboratoriów nr 3, w pliku zadania.htm utwórz aplikację losującą zadania.

Zad. 3.11*

Przygotuj dokumentację do aplikacji losującej zadania.

Zad. 4.1

Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i dokonaj jego walidacji. Formularz może być wysłany, jeśli pole tekstowe nie jest puste. Do dostępu do kontrolki wykorzystaj metodę getElementById.

Zad. 4.2

Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i dokonaj jego walidacji. Formularz może być wysłany, jeśli pole tekstowe nie jest puste. Do dostępu do kontrolki wykorzystaj pole forms obiektu document.

Zad. 4.3

Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i dokonaj jego automatycznej walidacji. Formularz może być wysłany, jeśli pole tekstowe nie jest puste.

Zad. 4.4

Utwórz formularz zawierający adres email i dokonaj jego walidacji. Formularz może być wysłany, jeśli adres email zawiera znak @ w odpowiednim miejscu.

Zad. 4.5*

Utwórz formularz zawierający adres email i dokonaj jego profesjonalnej walidacji przy pomocy wyrażenia regularnego.

Zad. 4.6

Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i dokonaj jego walidacji. Formularz może być wysłany, jeśli pole tekstowe zawiera wartości liczbowe od 1 do 5. Funkcja walidująca dodatkowo resetuje formularz z nieprawidłowymi wartościami.

Zad. 4.7

Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i dokonaj jego walidacji. Formularz może być wysłany, jeśli pole tekstowe zawiera wartości liczbowe od 1 do 5. W tym zadaniu formularz wysyła funkcja walidująca.

Zad. 4.8

Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i dokonaj jego automatycznej walidacji. Formularz może być wysłany, jeśli pole tekstowe zawiera wartości liczbowe od 1 do 5.

Zad. 4.9

Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i przetestuj dla tego pola funkcję focus().

Zad. 4.10

Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i przetestuj dla tego pola funkcję select().

Zad. 4.11

Utwórz formularz zawierający dwie kontrolki typu radio i przetestuj dla nich odczyt wybranej wartości.

Zad. 4.12

Utwórz formularz zawierający dwie kontrolki typu checkbox i przetestuj dla nich odczyt wybranych wartości.

Zad. 4.13

Utwórz formularz zawierający kontrolkę typu select z dwiema wartościami i przetestuj dla niej odczyt wybranej wartości.

Zad. 5.1

Napisz program, który realizuje dodawanie pisemne. Interfejs programu musi wyglądać dokładnie tak samo, jak w programie dodawanie.exe na stronie autora. Zakładamy, że dane wejściowe mają postać:

Z: a = 0, 1, 2, …

b = 0, 1, 2, …

Przykładowa sesja:

a = 9237
b = 1267
1 11
9237
+ 1267
------
10504
  • jaka liczba jest wyświetlana jako pierwsza?

  • ile może być maksymalnie przeniesień przy dodawaniu?

  • ile wynosi i od czego zależy szerokość słupka dodawania?

Program autora: link

Zad. 5.2*

Napisz analogiczny program realizujący dodawanie pisemne. Wykorzystaj inną metodą wyliczania przeniesień i zapamiętaj je w łańcuchu tekstowym.