KOLOKWIUM 2 JavaScript
Każde zadanie rozwiązujemy w oddzielnym skrypcie. Poniżej szablon dla pierwszego zadania.
Zad. 1.0
Utwórz dwuwymiarową tablicę łańcuchów o nazwie tab na podstawie poniższych danych i wypisz wiersze tej tablicy.
1 a
2 a b
3 c b
<script>
// rozwiązanie
</script>
Zad. 1.1
Utwórz dwuwymiarową tablicę łańcuchów o nazwie tab na podstawie poniższych danych i wypisz wiersze tej tablicy.
1 a
2 a b
3 c b
Zad. 1.2
Wypisz elementy tablicy tab używając różnych rodzajów pętli for.
Zad. 1.3
Wypisz elementy tablicy tab z pominięciem pierwszego elementu z każdego wiersza.
Zad. 1.4
Podaj kod, który utworzy tablicę pary zawierającą wszystkie łańcuchy utworzone z pierwszego elementu danego wiersza i pozostałych elementów w danych wierszu. Elementy w parze powinny być oddzielone spacją.
Zad. 1.5
Podaj kod, który utworzy tablicę pary1 zawierającą wszystkie łańcuchy utworzone z pierwszego elementu danego wiersza i pozostałych elementów w danych wierszu z pominięciem elementu b. Elementy w parze powinny być oddzielone spacją.
Zad. 1.6
Podaj kod, który utworzy tablicę pary2 zawierającą wszystkie łańcuchy utworzone z pierwszego elementu danego wiersza i pozostałych elementów w danych wierszu z pominięciem elementu c. Elementy w parze powinny być oddzielone spacją.
Zad. 1.7
Podaj kod, który utworzy tablice pary1 oraz pary2 z poprzedniego zadania w jednym przebiegu.
Zad. 2.1
Podaj kod, który wypisze rozmiary tablic pary1 oraz pary2.
Zad. 2.2
Podaj kod, który w sposób losowy wypisze wszystkie elementy z tablicy pary.
Zad. 2.3
Utwórz pusty akapit z identyfikatorem akapit oraz określ jego zawartość przy pomocy kodu JavaScript. Akapit powinien zawierać liczbę elementów tablicy pary1 oraz pary2.
Zad. 2.4
Utwórz nieruchome pole tekstowe textarea i przycisk button, który dodaje do pola tekstowego dodaje napis To jest pole tekstowe.
Zad. 2.5
Rozwiąż powyższe zadanie w taki sposób, aby w oknie tekstowym zawsze widoczny był koniec tekstu.
Zad. 3.1
Dana jest lista zawierająca nagłówki zadań wraz z metodami algorytmicznymi. Utwórz dwuwymiarową tablicę zadania, której elementami będą tablice zawierające napisy złożone z nagłówka zadania i metod algorytmicznych do niego przypisanych.
-
Decyzyjny problem plecakowy BS DZ SO AZ
-
Ogólny problem plecakowy BS DZ SO
-
Problem doboru załogi statku kosmicznego BS SO
-
Problem odgadywania liczby DZ MC BS EX
-
Problem planowania produkcji mebli SO
-
Problem planowania diety dziecka SO
-
Problem planowania zawartości zestawu paszowego SO
-
Problem czterech hetmanów SO GT
-
Problem planowania liczebności klas BS SO
-
Problem wysyłania pociągów SO
-
Problem przydziału maszyn BS SO
-
Problem transportu węgla SO
-
Problem transportu produktów SO
-
Problem produkcji samochodów BS SO
-
Problem transportu koni SO
-
Problem przewidywania liczebności populacji królików DZ EX PD
-
Problem przewidywania wzrostu PKB EX PROGRAM
-
Problem przewidywania oprocentowania od lokaty EX PROGRAM
-
Problem wydawania reszty AZ SO
Zad. 3.2 *
Podaj kod, który utworzy dwuwymiarową tablicę zadania, której elementami będą wszystkie tablice zawierające napisy złożone z nagłówka zadania i metod algorytmicznych do niego przypisanych.
Zad. 3.3
Podaj kod, który wypisze wszystkie pary złożone z nagłówka zadania i metody algorytmicznej do niego przypisanej.
Zad. 3.4
Podaj kod, który utworzy tablicę zadaniaExcel, której elementami będą wszystkie napisy złożone z nagłówka zadania i metody algorytmicznej do niego przypisanej typu EX lub SO.
Zad. 3.5
Podaj kod, który utworzy tablicę zadaniaJava, której elementami będą wszystkie napisy złożone z nagłówka zadania i metody algorytmicznej do niego przypisanej typu innego niż EX i SO.
Zad. 3.6
Do zmiennych liczbaZadanExcel i liczbaZadanJava przypisz rozmiary tablic odpowiednio zadaniaExcel i zadaniaJava.
Zad. 3.7
Utwórz pusty akapit z identyfikatorem head oraz określ jego zawartość przy pomocy kodu JavaScript. Akapit powinien zawierać informację o liczbie zadań z Excel’a i liczbie zadań z Javy w formacie: Excel:, spacja, liczba zadań, dwie spacje, Java:, spacja, liczba zadań
Zad. 3.8
Utwórz okno tekstowe textarea o szerokości 410 i wysokości 145 pikseli. Podaj kod funkcji losuj, która dla kolejnej osoby w polu tekstowym wypisze losowo wybrane zadanie z Excela i Javy w formacie: Osoba:, spacja, nr osoby treść zadania z Excel’a treść zadania z javy wiersz odstępu W oknie tekstowym zawsze powinien być widoczny koniec tekstu.
Zad. 3.9
Utwórz przycisk button z opisem Losuj zestaw, który wywołuje funkcję losuj i przetestuj działanie tej funkcji.
Zad. 3.10*
Na podstawie treści laboratoriów nr 3, w pliku zadania.htm utwórz aplikację losującą zadania.
Zad. 3.11*
Przygotuj dokumentację do aplikacji losującej zadania.
Zad. 4.1
Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i dokonaj jego walidacji. Formularz może być wysłany, jeśli pole tekstowe nie jest puste. Do dostępu do kontrolki wykorzystaj metodę getElementById.
Zad. 4.2
Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i dokonaj jego walidacji. Formularz może być wysłany, jeśli pole tekstowe nie jest puste. Do dostępu do kontrolki wykorzystaj pole forms obiektu document.
Zad. 4.3
Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i dokonaj jego automatycznej walidacji. Formularz może być wysłany, jeśli pole tekstowe nie jest puste.
Zad. 4.4
Utwórz formularz zawierający adres email i dokonaj jego walidacji. Formularz może być wysłany, jeśli adres email zawiera znak @ w odpowiednim miejscu.
Zad. 4.5*
Utwórz formularz zawierający adres email i dokonaj jego profesjonalnej walidacji przy pomocy wyrażenia regularnego.
Zad. 4.6
Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i dokonaj jego walidacji. Formularz może być wysłany, jeśli pole tekstowe zawiera wartości liczbowe od 1 do 5. Funkcja walidująca dodatkowo resetuje formularz z nieprawidłowymi wartościami.
Zad. 4.7
Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i dokonaj jego walidacji. Formularz może być wysłany, jeśli pole tekstowe zawiera wartości liczbowe od 1 do 5. W tym zadaniu formularz wysyła funkcja walidująca.
Zad. 4.8
Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i dokonaj jego automatycznej walidacji. Formularz może być wysłany, jeśli pole tekstowe zawiera wartości liczbowe od 1 do 5.
Zad. 4.9
Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i przetestuj dla tego pola funkcję focus().
Zad. 4.10
Utwórz formularz zawierający pole tekstowe i przetestuj dla tego pola funkcję select().
Zad. 4.11
Utwórz formularz zawierający dwie kontrolki typu radio i przetestuj dla nich odczyt wybranej wartości.
Zad. 4.12
Utwórz formularz zawierający dwie kontrolki typu checkbox i przetestuj dla nich odczyt wybranych wartości.
Zad. 4.13
Utwórz formularz zawierający kontrolkę typu select z dwiema wartościami i przetestuj dla niej odczyt wybranej wartości.
Zad. 5.1
Napisz program, który realizuje dodawanie pisemne. Interfejs programu musi wyglądać dokładnie tak samo, jak w programie dodawanie.exe na stronie autora. Zakładamy, że dane wejściowe mają postać:
Z: a = 0, 1, 2, …
b = 0, 1, 2, …
Przykładowa sesja:
a = 9237
b = 1267
1 11
9237
+ 1267
------
10504
-
jaka liczba jest wyświetlana jako pierwsza?
-
ile może być maksymalnie przeniesień przy dodawaniu?
-
ile wynosi i od czego zależy szerokość słupka dodawania?
Program autora: link
Zad. 5.2*
Napisz analogiczny program realizujący dodawanie pisemne. Wykorzystaj inną metodą wyliczania przeniesień i zapamiętaj je w łańcuchu tekstowym.